Czym grozi nadmierne zużycie tarcz hamulcowuch na przykładzie Forda Fiesty MK VII

We współczesnych samochodach, w większości przypadków mamy do czynienia z tarczami wentylowanymi. To rozwiązanie zapewnia lepsze chłodzenie i wydajność podczas hamowania. Dla takiej tarczy producent określa wartość minimalną jej grubości, przy której tarcza będzie prawidłowo pracować. Przekroczenie tej granicy może mieć bardzo tragiczne konsekwencje.

Teraz powołamy się na nasz przykład serwisowy. Ostatnio doświadczyliśmy poważnej awarii tarczy wentylowanej w naszej rajdowej Fieście. Na całe szczęście przygoda miała miejsce na torze wyścigowym. Przy ostrym hamowaniu z prędkości ponad 100 km/h auto przestało skutecznie reagować na pedał hamulca. W efekcie wypadliśmy poza tor. Tylko dzięki doświadczeniu i umiejętnościom kierowcy nie doszło do poważniejszego w skutkach zdarzenia.

Nierównomierne ślady hamowania z powodu uszkodzenia tarczy.

Po zjeździe do boksu serwisowego i zdjęciu koła okazało, że przyczyno takiego zachowania układu hamulcowego było pęknięcie tarczy. Należy zaznaczyć, że minimalna granica grubości określona przez producenta nie została przekroczona. W tym przypadku to 24 mm. Przyczyniła się do tego oczywiście wyczynowa eksploatacja tarcz, niemniej byliśmy zaskoczeni.

Demontaż uszkodzonej tarczy w boksie serwisowym.

Kompletnie zdewastowana tarcza.

Wynik pomiaru wyklucza nadmierne zużycie powierzchni tarczy.

Nie należy się sugerować, że taki przypadek może powstać tylko w warunkach jazdy wyczynowej, ponieważ tarcza, o której mowa, nie było podzespołem seryjnym, a przystosowanym do ekstremalnej eksploatacji. Zatem sytuacja była trudna do przewidzenia. Teoretycznie wszystko powinno być w porządku.

Dlatego również w samochodach seryjnych podobna sytuacja może mieć miejsce. Szczególnie, gdy nie są przestrzegane zalecenia producenta dotyczące minimalnej grubości tarcz. Niniejszym chcemy uczulić właścicieli samochodów marki Ford - ale nie tylko - by mieli na uwadze sprawdzenie również tego parametru podczas przeglądów okresowych.

W naszym serwisie zwracamy na to baczną uwagę i to nie od czasu opisanego wyżej przypadku, lecz jest to naszym standardem od zawsze. Podczas każdego przeglądu okresowego Twojego Forda dostajesz od nas informację o stanie układu hamulcowego, w tym tarcz.

Nasze zaangażowanie w rajdy jest dla nas doskonałym poligonem doświadczalny. Spostrzeżenia z jazd w ekstremalnie ciężkich warunkach wykorzystujemy podczas serwisowania samochodów seryjnych.

SLIDER

Nasze Atuty

Poznaj atuty naszej oferty. Zadbaliśmy o nie, aby ułatwić Ci skorzystanie z naszych usług. Chcemy, żebyś czuł zadowolenie nie tylko z jakości serwisu i napraw Twojego Forda, ale także wysokiego poziomu obsługi, o który dbamy w relacjach z naszymi Klientami.

Naszą ofertę kierujemy do Klientów indywidualnych oraz administratorów flot firmowych. Poniżej znajdziesz wykaz wszystkich usług serwisowych SolidGarage dla samochodów osobowych i dostawczych marki Ford.

O nas

Dowiedz się, jak powstał nasz warsztat obsługi serwisowo-naprawczej, dlaczego specjalizujemy się w naprawie samochodów jednej marki Ford i jakie mamy ku temu kwalifikacje.

powrót do góry